No products in the cart.

OFFICIAL APPROVED SERVICE

We are an authorized repair service for the Jura, Saeco, Melitta and Rotel brands.

FREE QUOTE

Before any type of repair, we always provide a free full repair quote.

REPAIR TIME

Our repair times are generally between 4 to 7 days for individuals.

OUR PICK-UP AND DELIVERY SERVICE

Contact us +41 22 345 07 30 to find out if you can benefit from this service in your area.

COMMISSIONING

For all devices purchased in our store, we carry out a personalized commissioning.

THE RIGHT PRODUCT FOR THE RIGHT PERSON

At Espace Services Gabert S.A, we do not make our sales according to our stocks.

Service Agréé officiel

Nous sommes le service de réparation agréé, pour la Suisse Romande, de la marque JURA.

Nous effectuons tous les types de réparations sur les appareils JURA (services complets, réparations, pièces détachées, entretiens, etc).

Afin de garantir une qualité de conseils haut de gamme et d’être toujours à la pointe de la technologie, nos techniciens effectuent chaque année des cours de formation continue.

Les appareils en garantie sont également pris en charge par nos soins.
(copie de la facture d’achat ou ticket de caisse obligatoire).

Tous les travaux sont effectués dans notre atelier de Genève par notre personnel qualifié, nous ne sommes pas un intermédiaire supplémentaire dans la chaîne de réparation.

Contactez-nous pour des informations supplémentaires +41 22 345 07 30 

Devis Gratuits

Avant n’importe quel type de réparation, nous effectuons toujours un devis de réparation complet gratuit !

Aucun engagement de votre part et, si le devis est refusé, vous avez également la possibilité de nous laisser le soin de débarrasser votre appareil écologiquement sans aucuns frais* !

*Uniquement pour les machines à café de marque : JURA

Délais de réparation

Nos délais de réparation sont généralement compris entre 4 à 7 jours pour les particuliers.

Les professionnels bénéficient d’une intervention rapide sous 24h (jours ouvrables), avec prêt d’une machine de remplacement (gratuite pour les appareils achetés dans notre magasin).

Service de Déplacement

Déplacement Aller ou Retour = 45.00 CHF HT*
Déplacement Aller et Retour = 90.00 CHF HT*

Suisse Romande, contactez-nous (+41 22 345 07 30) pour savoir si vous pouvez bénéficier de ce service dans votre localité.

En cas de devis (gratuit) refusé, le déplacement sera toujours facturé.

*TVA = 7.7%

Mise en service

Pour tous les appareils achetés dans notre magasin, nous effectuons une mise en service personnalisé.
À cet effet, nous fixons ensemble un jour et une heure qui vous conviennent.

La mise en service comprend :

  • Premier allumage de l’appareil et configuration standard.
  • Mise en eau et remplissage du bac à café en grains (avec notre succulent café Moccador) afin de préparer des cafés ensemble.
  • Démonstration complète de la programmation de votre appareil.
  • Démonstration des spécialités au lait (cappuccino, macchiato, flat white, etc) pour les appareils le proposant.
  • Démonstration des différents programmes d’entretiens.
  • Dégustation d’un bon café et écoute de toutes vos questions concernant votre nouvel achat.

À la fin vous serez propriétaire d’une machine à café que vous connaissez et qui n’aura plus de secret pour vous.
Nous restons évidemment à votre disposition par téléphone (ou autre) en cas de problème.

Il faudra compter ~01h00 pour faire le tour complet de votre appareil.

Le bon produit à la bonne personne

Chez Espace Services Gabert S.A, nous n’effectuons pas nos ventes en fonction de nos stocks.
Chaque client est différent et a des besoins différents.

  • Quelle est la logique derrière la vente d’un appareil pour usage privé, ~10 cafés / jour, à un professionnel qui aura un débit d’environ 40 cafés / jour ?
  • Au même titre, pourquoi vendre une machine qui est initialement prévue pour faire 60 cafés / jour à une personne seule qui ne fera que 2 cafés / jour…
  • Pourquoi vous vendre un appareil axé sur les spécialités de lait (cappuccino, macchiato, etc) alors que vous n’êtes amateur que de café noir ?

Nous voyons malheureusement trop souvent ces cas de figures et pratiquement toutes ces ventes sont issues du système de grande distribution ou d’achat sur internet.

Une bonne vente ne s’effectue que lorsque les deux parties (acheteur et vendeur) sont satisfaites, l’une grâce aux conseils fournis et l’autre par la satisfaction d’un travail correctement effectué !
N’hésitez plus, contactez-nous (+41 22 345 07 30) afin de voir ensemble quel est l’appareil qui VOUS convient.

OFFICIAL APPROVED SERVICE

We are the authorized repair service for Swiss Romande for the JURA brand.

We perform all types of repairs on JURA devices (full services, repairs, spare parts, maintenance).

In order to guarantee top-of-the-range advice and to always be at the cutting edge of technology, our technicians carry out continuous training courses every year.

The warranty devices are also taken care of by us.
(copy of the purchase invoice or receipt required).

All work is carried out in our workshop in Geneva by our qualified staff, we are not an additional intermediary in the repair chain.

Contact us for additional information (+41 22 345 07 30)

Free Quote

Before any type of repair, we always provide a free full repair estimate!

No commitment on your part and, if the quote is refused, you also have the option of leaving your device to us ecologically free of charge *!

* Only for JURA; brand iron: Jura

Repair Times

Our repair times are generally between 4 to 7 days for individuals.

Professionals benefit from a rapid response within 24 hours (working days), with the loan of a replacement machine, free for devices purchased in our store, 100.00 CHF HT* if not.

Transportation Service

Transportation Service Go or Return = 45.00 CHF HT*
Transportation Service Go and Return = 90.00 CHF HT*

Swiss Romande, contact us (+41 22 345 07 30) to find out if you can benefit from this service in your area.

In the event of a refused (free) estimate, the trip will always be invoiced. * VAT = 7.7%

Commissioning

For all devices purchased in our store, we carry out a personalized commissioning.
To this end, we set together a day and a time which is convenient for you.

Commissioning includes:

  • First ignition of the device and standard configuration.
  • Filling the watertank and fill the coffee bean container (with our succulent Moccador coffee) in order to prepare coffees together.
  • Complete demonstration of how you can program your device.
  • Demonstration of milk specialties (cappuccino, macchiato, etc.) for devices offering it.
  • Demonstration of the different maintenance programs.
  • Tasting a great cup of coffee and listening to all your questions about your new purchase.

In the end you will be the owner of a coffee machine that you know and that will hold no secrets for you.
We obviously remain at your disposal by phone (or other) in case of problem.

It will take ~ 01h00 to make the complete tour of your device.

The right product for the right person

At Espace Services Gabert S.A, we do not make our sales based on our stocks. Every customer is different and has different needs.

  • What is the logic behind selling a device for private use, ~ 10 coffees / day, to a professional who will have a flow rate of around 40 coffees / day?
  • In the same way, why sell a machine which is initially designed to make 60 coffees / day to a single person who will only make 2 coffees / day ?
  • Why would we sell you a device focused on milk specialties (cappuccino, macchiato, etc.) when you are only a fan of black coffee?

We unfortunately see these cases too often and practically all of these sales come from the mass distribution or internet online shopping.

A good sale is only made when both parties (buyer and seller) are satisfied, one thanks to the advice provided and the other to the satisfaction of a job well done! Don’t hesitate any longer, contact us (+41 22 345 07 30) to see together which device is right for YOU.